Technologia hybrydowa DaciaTo co najlepsze z obu światów bez zmiany nawyków!

Różne silniki hybrydowe Dacia

Hybryda to połączenie klasycznego silnika benzynowego i silnika elektrycznego, który pełni szereg funkcji.

Technologia Full hybrid - Dacia Bigster

Technologie Full Hybrid

Budowa

1 silnik spalinowy

Automatyczna, bezsprzęgłowa, wielotrybowa skrzynia biegów

1 akumulator trakcyjny 280 V samoładujący się 


Ładowanie akumulatora

Bez potrzeby podłączania do prądu. Akumulator ładuje się podczas jazdy, wykorzystując energię odzyskiwaną podczas hamowania i zwalniania.

Technologia Mild hybrid - Dacia Bigster

Technologia mild-hybrid

Budowa
1 silnik spalinowy

1 rozrusznik-alternator

1 akumulator 48 V samoładujący się podczas jazdy


Ładowanie akumulatora

Bez potrzeby podłączania do prądu. Akumulator ładuje się podczas jazdy, wykorzystując energię odzyskiwaną podczas hamowania i zwalniania.

Technologia Mild hybrid - Dacia Bigster

Technologia Mild Hybrid

Budowa
1 silnik spalinowy

1 rozrusznik-alternator

1 akumulator samoładujący się podczas jazdy

1 wał napędowy do tylnych kół


Ładowanie akumulatora

Bez potrzeby podłączania do prądu. Akumulator ładuje się podczas jazdy, wykorzystując energię odzyskiwaną podczas hamowania i zwalniania.

Technologia Hybrid 150 4x4 - Dacia Bigster

Technologia mild-hybrid + układ dwupaliwowy LPG/benzyna

Budowa
1 silnik spalinowy

1 rozrusznik-alternator

1 akumulator samoładujący się podczas jazdy

1 zbiornik LPG oprócz zbiornika benzyny


Ładowanie akumulatora

Bez potrzeby podłączania do prądu. Akumulator ładuje się podczas jazdy, wykorzystując energię odzyskiwaną podczas hamowania i zwalniania.

Porównaj zalety technologii hybrydowych

  Hybrid 155  TCe 140 TCe 130 4x4 ECO-G 140
Technologia Full hybrid Mild hybrid Mild hybrid Mild hybrid
Napęd Benzyna + elektryczność Benzyna + elektryczność Benzyna + elektryczność Benzyna + LPG + elektryczność
Jazda w trybie w 100% elektrycznym  Tak (w fazach) Nie Nie Nie
Wspomaganie silnika spalinowego Tak Tak Tak Tak
Stop & Start Tak Tak Tak Tak
Ładowanie podczas jazdy Tak Tak Tak Tak
Rozruch w trybie elektrycznym Tak Nie

Nie

Nie
Oszczędności w zużyciu paliwa  Do 40% 1 mniejsze zużycie paliwa Do 10% 2 mniejsze zużycie paliwa Do 10% 2 mniejsze zużycie paliwa Do 160 zł na pełen bak

1 W cyklu miejskim, w porównaniu z równoważnym silnikiem benzynowym oraz w zależności od warunków użytkowania pojazdu i stylu jazdy kierowcy

2 W cyklu mieszanym, w porównaniu z równoważnym silnikiem benzynowym oraz w zależności od warunków użytkowania pojazdu i stylu jazdy kierowcy

Zalety samochodów hybrydowych

elektryczny i spalinowy
elektryczny i spalinowy
Do 1400 km zasięgu (w zależności od silnika), bez konieczności ładowania.
Brak opłaty przy zakupie
Brak opłaty przy zakupie
Od 105 g/km emisji CO2​ (w zależności od silnika).
Komfort jazdy
Komfort jazdy
Skrzynia automatyczna (w przypadku silnika Hybrid 155), która ułatwia codzienne przejazdy.​
Bez konieczności ładowania
Bez konieczności ładowania
Akumulator elektryczny ładuje się automatycznie podczas hamowania i zwalniania.​

Czy masz jeszcze jakieś pytania?