Jak to działa?
Hybryda to połączenie klasycznego silnika benzynowego i silnika elektrycznego, który spełnia szereg funkcji.
Hybrid 140 - Full Hybrid
Budowa
1 silnik spalinowy
2 silniki elektryczne (generator wysokiego napięcia i silnik)
1 akumulator trakcyjny 230 V samoładujący się
Ładowanie akumulatora
Bez potrzeby podłączania do prądu. Akumulator ładuje się podczas jazdy, wykorzystując energię odzyskiwaną podczas hamowania i zwalniania.
Główny silnik elektryczny umożliwia jazdę w trybie w 100% elektrycznym, a przez resztę czasu zwiększa moc silnika spalinowego.
Drugi silnik przekształca odzyskaną energię w energię elektryczną do zasilania i ładowania akumulatora.
TCe 130 - MILD HYBRID
Budowa
1 silnik spalinowy
1 silnik elektryczny
1 akumulator samoładujący się podczas jazdy
Ładowanie akumulatora
Bez potrzeby podłączania do prądu. Akumulator ładuje się podczas jazdy, wykorzystując energię odzyskiwaną podczas hamowania i zwalniania.
Alternator-rozrusznik zapewnia silnikowi spalinowemu dodatkowy moment obrotowy w najbardziej energochłonnych fazach jazdy, takich jak ruszanie i przyspieszanie.
Może być również używany do ładowania akumulatora trakcyjnego 48 V.
Zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 nawet o 10% względem równoważnego silnika benzynowego.
TCe 130 | HYBRID 140 | |
---|---|---|
Technologia | Mild-hybrid | Full Hybrid |
Zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2* | Do -10%* |
Do -30%* |
Jazda w trybie w 100% elektrycznym | Nie | Tak, od 3 do 5 km* |
Wspomaganie silnika spalinowego | Tak | Tak |
Stop & Start | Tak | Tak |
Odzyskiwanie energii w fazie jazdy | Tak | Tak |
Rozruch w trybie elektrycznym | Tak | Tak |
*w porównaniu z równoważnym silnikiem benzynowym oraz w zależności od warunków użytkowania pojazdu i stylu jazdy kierowcy
Akumulator trakcyjny systemu hybrydowego Twojego Duster jest objęty gwarancją trwającą 8 lat lub 160 000 km.
Tak, zasięg samochodu hybrydowego jest, w zależności od eksploatacji, większy niż samochodu benzynowego, ponieważ można wykorzystywać zamiennie różne źródła energii.
Układ napędowy Mild Hybrid dostępny w Dusterze nie pozwala jeździć w trybie w 100% elektrycznym.
Jest to lekka hybrydyzacja pojazdu, zapewniająca wspomaganie silnika spalinowego podczas fazy rozruchu i przyspieszania w celu zmniejszenia zużycia paliwa i poprawy osiągów.
Oferuje zatem bardziej elastyczną i dynamiczną jazdę, pozwalając jednocześnie na oszczędność paliwa w porównaniu z równoważnym silnikiem benzynowym bez jednostki elektrycznej.
Nic prostszego, akumulatory w pojazdach hybrydowych (full-hybrid lub mild-hybrid) nie wymagają żadnego podłączania, ponieważ ładują się automatycznie, gdy pojazd zwalnia lub hamuje.