Technologie hybrydowe DaciaTo co najlepsze z obu światów bez zmiany nawyków!

Jak to działa?

Hybryda to połączenie klasycznego silnika benzynowego i silnika elektrycznego, który spełnia szereg funkcji.

Technologia Full hybrid - Dacia Duster

Hybrid 140 - Full Hybrid

 

Budowa

1 silnik spalinowy

2 silniki elektryczne (generator wysokiego napięcia i silnik)

1 akumulator trakcyjny 230 V samoładujący się 

 

Ładowanie akumulatora

Bez potrzeby podłączania do prądu. Akumulator ładuje się podczas jazdy, wykorzystując energię odzyskiwaną podczas hamowania i zwalniania.

Technologia Mild hybrid - Dacia Duster

TCe 130 - MILD HYBRID

 

Budowa

1 silnik spalinowy

1 silnik elektryczny

1 akumulator samoładujący się podczas jazdy

 

Ładowanie akumulatora

Bez potrzeby podłączania do prądu. Akumulator ładuje się podczas jazdy, wykorzystując energię odzyskiwaną podczas hamowania i zwalniania.

Porównaj zalety obu technologii

     TCe 130          HYBRID 140
Technologia   Mild-hybrid    Full Hybrid
Zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2*

Do -10%* 

Do -30%*
Jazda w trybie w 100% elektrycznym  Nie Tak, od 3 do 5 km*
Wspomaganie silnika spalinowego Tak Tak
Stop & Start Tak Tak
Odzyskiwanie energii w fazie jazdy Tak Tak
Rozruch w trybie elektrycznym Tak

Tak

*w porównaniu z równoważnym silnikiem benzynowym oraz w zależności od warunków użytkowania pojazdu i stylu jazdy kierowcy

Zalety samochodów hybrydowych Duster
Mobilność bez ograniczeń
Mobilność bez ograniczeń
800 km zasięgu.
Bardziej ekologiczny HYBRID 140
Bardziej ekologiczny HYBRID 140
Od 105 g/km emisji CO2.​
Komfort jazdy
Komfort jazdy
Automatyczna skrzynia biegów ułatwiająca codzienne podróże.​
Bez konieczności ładowania
Bez konieczności ładowania
Akumulator elektryczny ładuje się automatycznie podczas hamowania i zwalniania.​

Czy masz jeszcze jakieś pytania?