„Wyższy poziom Dustera": nowy Duster kontynuuje historię modelu, który stał się najwyższym rynkowym standardem w swojej klasie oraz prawdziwą ikoną marki Dacia i jej wartości: solidny i outdoorowy, oferuje to, co naprawdę niezbędne, jest cool i przyjazny dla środowiska – Eco-Smart. Duster, wprowadzony na rynek po raz pierwszy w 2010 roku i odnowiony po raz pierwszy w 2017 roku, dał się poznać jako model zrywający z kanonami panującymi dotąd na rynku SUV-ów.
Duster to prawdziwa historia sukcesu samochodu, który w swojej 13-letniej karierze zdobył ponad 40 nagród i został wyprodukowany w liczbie ponad 2,4 miliona sztuk. Dzięki stale rosnącej sprzedaży Duster stał się w 2022 roku najlepiej sprzedającym się SUV-em w Europie na rynku samochodów osobowych we wszystkich segmentach łącznie. Z linii produkcyjnych zakładu Dacii w Pitesti w Rumunii zjeżdża codziennie niemal 1000 Dusterów, czyli mniej więcej jeden egzemplarz na minutę!
Nowy Duster jest zbudowany na platformie CMF-B, stanowiącej kluczowy element strategii produkcyjnej Dacii. Ta konkurencyjna i wyjątkowo uniwersalna platforma, wprowadzona po raz pierwszy w najnowszych modelach Sandero i Logan, a następnie zaadaptowana do potrzeb Joggera, zapewnia marce dużą elastyczność i umożliwia realizację ambitnego planu produktowego w najlepszy możliwy sposób.
Patrice Lévy Bencheton, dyrektor ds. wydajności produktów Dacii, wyjaśnia: Nowa platforma CMF-B będzie stanowić kluczowy atut w rozwijaniu gamy modeli Dacia, teraz i w przyszłości. Pokazuje pełnię swoich możliwości w nowym Dusterze, modelu wyposażonym w nowe, cechujące się najwyższym poziomem efektywności energetycznej, zelektryfikowane zespoły napędowe i dysponującym znacząco ulepszonymi parametrami użytkowymi, nie tracąc przy tym nic ze swej atrakcyjności i przystępności cenowej, które zadecydowały o jego sukcesie.
Duster prezentuje całkowicie odnowiony design. Zachowano w nim wszystkie walory stylistyczne, które zapewniły sukces jego poprzednim generacjom, w szczególności wygląd wytrzymałego SUV-a, dający poczucie solidności, ale wyniesiony na wyższy poziom, wybiegający bardziej w przyszłość i bardziej wyrazisty, zgodny z nową identyfikacją wizualną Dacii. Nowy Duster z dumą prezentuje swój odnowiony design.
David Durand, dyrektor ds. designu Dacii: Zanim przystąpiliśmy do prac nad stylistyką nowego Dustera, zajęliśmy się dopracowaniem proporcji nadwozia, aby spotęgować wrażenie mocy... Rozpoczęcie prac od doboru właściwych proporcji pozwala uniknąć konieczności uciekania się później do różnych stylistycznych sztuczek.
Skupianie się na tym, co najważniejsze i eliminacja zbędnych gadżetów: ta filozofia Dacii przyświecała również pracom nad designem nowego Dustera.
Designerzy rozpoczęli pracę od prostych brył: kabiny, maski, błotników itd. Następnie połączyli wszystkie te elementy w całość o czystych, ostrych liniach, nadali modelowi nowoczesny, dopracowany wygląd z nadwoziem o przemyślanych prężnych i wyrazistych kształtach.
Prostota kształtów i brył potęguje siłę designu: pionowo zarysowany przód, wyraźnie odcinające się osłony nadkoli z fazowanymi krawędziami, szeroka pokrywa bagażnika i boczne szyby tworzące jednolitą powierzchnię od przodu do tyłu kabiny.
Nowy Duster jest chroniony pasem biegnącym dookoła samochodu bez żadnych przerw. Składa się on z bocznych listew ochronnych dolnych krawędzi nadwozia, które łączą się z elementami identyfikacji wizualnej nowego Dustera, a te z osłonami nadkoli, które z kolei łączą się z przednimi i tylnymi zderzakami. Taki jest nowy Duster: bardziej solidny i outdoorowy niż kiedykolwiek dotąd!
Spójny i idący z duchem czasu design nowego Dustera odzwierciedla outdoorowy charakter auta połączony z solidnością w bardziej zrównoważonym ujęciu.
David Durand kontynuuje: Staraliśmy się osiągnąć maksymalną spójność między designem nadwozia i wnętrza. Stylistyka kabiny zwarta i solidna stwarza prawdziwe poczucie ochrony.
Wrażenie to wywołuje nowa, wysoka i szeroka deska rozdzielcza z poziomą listwą ozdobną ustawioną w pionie. Spójność z designem nadwozia wyraża się również w kształcie nawiewów powietrza wzorowanych na kształcie nadkoli.
Podobnie jak w przypadku designu nadwozia, również design wnętrza skupiony jest na tym, co najważniejsze, czyli na użyteczności. Szczególną uwagę poświęcono ergonomii, którą zapewnia centralny ekran o przekątnej 10,1 cala, umieszczony w polu widzenia kierowcy i odchylony w jego stronę pod kątem 10°. Bardzo ergonomiczna jest również nowa dźwignia automatycznej skrzyni biegów dostępnej w wersji HYBRID 140. Spłaszczona w górnej i dolnej części kierownica jest bardzo wygodna w użyciu, a jednocześnie ułatwia wsiadanie i wysiadanie.
Duster nie byłby Dusterem bez pomysłowo zaprojektowanej, praktycznej kabiny, ułatwiającej codzienne życie użytkownikom. Wszystko zostało w niej zaprojektowane tak, aby mogli czuć się jak u siebie, na przednich, jak i na tylnych siedzeniach – mówi David Durand.
Silnym łącznikiem między designem nadwozia i wnętrza nowego Dustera są motywy w kształcie litery „Y” charakterystyczne dla sygnatury świetlnej auta:
David Durand podsumowuje: Chcieliśmy uczynić design nowego Dustera jeszcze bardziej atrakcyjnym niż dotąd, nadać mu styl jeszcze bardziej zgodny z duchem Dustera i z duchem Dacii, krótko mówiąc – podkreślić z jeszcze większą siłą i dumą nasze wartości: Solidny i outdoorowy, oferujący to, co naprawdę niezbędne, będący cool oraz Eco-Smart.
Nowy Duster dysponuje możliwościami offroadowymi unikalnymi na rynku „nieeksperckich” modeli 4x4 (z napędem na cztery koła niewyposażonych w reduktor), dzięki którym może bezproblemowo towarzyszyć amatorom rozrywek plenerowych w ich eskapadach.
Nowy Duster jest dostępny z napędem 4x4 Terrain Control, oferującym 5 trybów jazdy:
AUTO: skrzynia biegów automatycznie rozdziela moment obrotowy między przednią i tylną oś w zależności od przyczepności nawierzchni i prędkości.
ŚNIEG: optymalizuje tor jazdy na śliskich nawierzchniach dzięki specjalnym nastawom układu kontroli toru jazdy ESC i układu zapobiegania poślizgowi kół.
BŁOTO/PIASEK: do jazdy po luźnych nawierzchniach, takich jak błotniste lub piaszczyste drogi.
OFF-ROAD: oferuje najlepsze możliwości jazdy po bezdrożach i pokonywania trudnych odcinków dróg. Pod względem możliwości jest on bardzo zbliżony do trybu 4x4 Lock obecnego Dustera, ale bardziej zaawansowany, z funkcją automatycznego, optymalnego rozdzielania momentu obrotowego na przednie i tylne koła w zależności od wykrytego stopnia przyczepności nawierzchni i prędkości pojazdu.
ECO: optymalizuje zużycie paliwa poprzez odpowiednie sterowanie pracą klimatyzacji i osiągami pojazdu. Zapewnia optymalny rozdział momentu obrotowego silnika na przednią i tylną oś, aby ograniczyć zużycie paliwa, dostosowuje zarazem pracę napędu do warunków przyczepności na drodze.
Prześwit dostosowany do jazdy po bezdrożach: 217 mm (między osiami) w przypadku wersji 4x4 – jeden z największych w tym segmencie rynku.
Kąty natarcia i zejścia w wersjach 4x4 jeszcze bardziej ułatwiają pokonywanie przeszkód: do 31° z przodu i do 36° z tyłu. Kąt rampowy wynosi 24°.
Układ kontroli prędkości przy jeździe w dół. System jest szczególnie przydatny podczas jazdy po bezdrożach oraz na stromych zjazdach. Steruje pracą hamulców, aby zapobiec nadmiernemu rozpędzeniu samochodu. Umożliwia jazdę z prędkością dostosowaną do sytuacji (zgodnie z poleceniami kierowcy) w granicach od 0 do 30 km/h. Jest aktywny na wszystkich biegach, łącznie z biegiem wstecznym. Kierowca nie musi już zajmować się pedałami gazu i hamulca, może się skupić jedynie na kierownicy.
Na centralnym ekranie o przekątnej 10,1 cala wyświetlane są informacje szczególnie przydatne podczas jazdy po bezdrożach:
NADWOZIE: nadwozie jest teraz chronione na całym obwodzie przed drobnymi uderzeniami i zadrapaniami. Boczne listwy ochronne, połączone z osłonami nadkoli oraz przednimi i tylnymi zderzakami, tworzą nieprzerwany pas wokół nadwozia. Obszerne osłony umieszczone pod zderzakami chronią spód nadwozia.
WNĘTRZE: kabina w wersji Extreme jest w standardzie wyposażona w zmywalną tapicerkę microcloud, gumowe dywaniki podłogowe przy przednich i tylnych siedzeniach oraz gumową wykładzinę bagażnika. Dywaniki i wykładzina zawierają 20% materiałów pochodzących z recyklingu.
Przednie i tylne osłony podwozia barwione w masie. Oznacza to, że barwione jest samo wtryskiwane do formy tworzywo, z którego wykonany jest element. Dzięki temu jego kolor pozostaje trwały, w przeciwieństwie do standardowej powłoki lakierniczej. Pomimo iż niemożliwe do uniknięcia uderzenia i zarysowania osłon podwozia wciąż będą zostawiać na nich ślady, to będą one niemal niewidoczne, ponieważ fabryczny kolor zostanie zachowany.
Elementy ochronne wokół nadwozia są wykonane z tworzywa o nazwie Starkle® – nowego materiału opracowanego przez inżynierów z Dacii (szczegóły poniżej). Ponieważ nie są lakierowane, wszelkie zadrapania i zarysowania będą na nich praktycznie niewidoczne.
Akcesoria InNature opracowane już na etapie projektowania samochodu
ECO-SMART: NOWY DUSTER, BARDZIEJ WYTRZYMAŁY I WCIĄŻ PRZYSTĘPNY CENOWO
Wierny wartościom Dacii nowy Duster prezentuje bardziej zrównoważone podejście do motoryzacji, z nowymi hybrydowymi zespołami napędowymi i zwiększonym wykorzystaniem materiałów pochodzących z recyklingu.
Duster HYBRID 140: Wprowadzony po raz pierwszy przez Dacię na początku 2023 roku w modelu Jogger zespół napędowy HYBRID 140 trafia obecnie pod maskę nowego Dustera. Jest on oparty na sprawdzonych i uznanych technologiach Grupy Renault i składa się z 4-cylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,6 l i mocy 94 KM, dwóch silników elektrycznych (silnik o mocy 49 KM i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator) oraz zelektryfikowanej automatycznej skrzyni biegów.
Posiada ona 4 przełożenia obsługujące silnik spalinowy i 2 przełożenia przypisane do silnika elektrycznego. Taka łączona technologia jest możliwa dzięki brakowi sprzęgła.
System hamowania z odzyskiwaniem energii w połączeniu z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh (230 V) i wysokosprawną skrzynią biegów umożliwia poruszanie się po mieście w trybie w pełni elektrycznym nawet przez 80% czasu jazdy, zużywając o 20% energii mniej w cyklu mieszanym i nawet o 40% w cyklu miejskim. Ponadto ruszanie z miejsca odbywa się zawsze w trybie w 100% elektrycznym.
Duster TCe 130: Napęd ten trafia po raz pierwszy do oferty Dacii i stanowi propozycję pierwszego poziomu elektryfikacji dla klientów marki. Łączy on w sobie 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy nowej generacji o pojemności 1,2 litra oparty na cyklu Millera (zoptymalizowana sprawność i mniejsze straty na efekcie pompowania) z systemem miękkiej hybrydy (mild hybrid) 48 V. System ten wspomaga silnik spalinowy w fazach rozruchu i przyspieszania, obniżając średnie zużycie paliwa i emisję CO2 o około 10%*.
Zapewnia większą przyjemność z jazdy niż obecny TCe 130 (przyspieszenia przy ruszaniu z miejsca i na wyższych biegach) dzięki efektowi wzmocnienia, jaki daje ten system: samochód szybciej reaguje na polecenia kierowcy, a jazda jest płynniejsza. Hamowanie z odzyskiwaniem energii umożliwia doładowywanie akumulatora trakcyjnego o pojemności 0,8 kWh w sposób nieodczuwalny dla kierowcy.
TCe 130 jest dostępny z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów w wersjach 4X2 i 4X4.
A ponadto: Duster ECO-G 100. Dacia, niekwestionowany lider w dziedzinie systemów zasilania LPG, jest jedynym producentem oferującym dwupaliwowe silniki (benzyna-LPG), dostępne pod nazwą ECO-G we wszystkich modelach marki z silnikami spalinowymi. Nowy Duster jest również oferowany z tą montowaną fabrycznie, sprawdzoną technologią, stanowiącą gwarancję bezpieczeństwa i niezawodności.
W trybie zasilania gazem Nowy Duster ECO-G 100 emituje średnio o 10% mniej CO2 w porównaniu ze swoimi spalinowymi odpowiednikami. Ponadto samochód oferuje zasięg sięgający 1400 kilometrów** dzięki dwóm zbiornikom o łącznej pojemności niemal 100 litrów: zbiornikowi benzyny o pojemności 50 litrów i zbiornikowi LPG o pojemności 50 litrów (zamontowanemu pod podłogą, dzięki czemu cała przestrzeń ładunkowa zostaje zachowana). Przełączanie z jednego paliwa na drugie odbywa się szybko w sposób niewyczuwalny dzięki przełącznikowi zamontowanemu fabrycznie na desce rozdzielczej.
* W porównaniu z silnikiem spalinowym o podobnej mocy.
** 1388 km w cyklu WLTP zgodnie z homologacją
BARDZIEJ WYTRZYMAŁE MATERIAŁY
Dacia wprowadza materiał o nazwie Starkle®. Nowy Duster jest pierwszym seryjnie produkowanym modelem, w którym zastosowano Starkle®, nowy rodzaj materiału opracowany przez inżynierów Dacii. Zawiera on do 20% polipropylenu pochodzącego z recyklingu i jest wykorzystywany w surowej postaci, bez lakierowania, co zmniejsza ślad węglowy związany z jego produkcją. Z tworzywa Starkle® wykonane są boczne osłony dolnych krawędzi nadwozia, osłony nadkoli, charakterystyczne trójkątne elementy przedniego zderzaka oraz dolny pas tylnego zderzaka. Ponadto wykorzystanie barwionych w masie materiałów do produkcji przednich i tylnych osłon podwozia pozwala zmniejszyć zużycie lakieru.
Niemal 20% użytych tworzyw* pochodzących z recyklingu. Łącznie w nowym Dusterze niemal 20%* tworzyw sztucznych w nim zastosowanych pochodzi z recyklingu, znacznie więcej niż przeciętnie w modelach z tego segmentu i o ponad 8 punktów procentowych więcej w porównaniu z poprzednią generacją tego modelu.
Niemal 20% użytych tworzyw* pochodzących z recyklingu. Łącznie w nowym Dusterze niemal 20%* tworzyw sztucznych w nim zastosowanych pochodzi z recyklingu, znacznie więcej niż przeciętnie w modelach z tego segmentu i o ponad 8 punktów procentowych więcej w porównaniu z poprzednią generacją tego modelu.
Zmniejszenie rozmiaru instrukcji obsługi pozwoliło ograniczyć zużycie papieru. Jej pełna, cyfrowa wersja jest dostępna za pośrednictwem aplikacji My Dacia i na stronie www.dacia.pl
* Z rodzajów polimerów wyszczególnionych w projekcie przyszłych przepisów dotyczących pojazdów wycofanych z eksploatacji (ELV).
Nowy Duster jest uosobieniem filozofii Dacii polegającej na kontrolowanym i przemyślanym wprowadzaniu nowych technologii przystępnych cenowo, zwiększających bezpieczeństwo i komfort i ułatwiających codzienne życie użytkownikom.
BARDZIEJ CYFROWA I POŁĄCZONA ZE ŚWIATEM KABINA
Nowy system multimedialny z centralnym ekranem dotykowym o przekątnej 10,1 cala. Ekran ten jest montowany w standardzie poczynając od poziomu wyposażenia Expression i oferowany z dwoma pakietami multimedialnymi Dustera: Media Display i Media Nav Live:
System Media Display, dostępny w standardzie w nowym Dusterze Expression i Extreme, obejmuje 4-głośnikowy system audio oraz łączność bezprzewodową Apple CarPlayTM i Android AutoTM.
System Media Nav Live, dostępny w standardzie w wersji Journey i w opcji w wersji Extreme i Expression, obejmuje dodatkowo nawigację z dostępem do Internetu i informacjami o warunkach drogowych w czasie rzeczywistym z mapami aktualizowanymi przez okres 8 lat. Media Nav Live to także system audio Arkamys 3D Sound System z sześcioma głośnikami.
Media Control, w nowym poziomie wyposażenia Essential, to system multimedialny, obsługiwany za pomocą przycisków w kierownicy, z wyświetlaniem informacji multimedialnych i obsługą połączeń telefonicznych na 3,5-calowym ekranie analogowego zespołu zegarów. W jego skład wchodzą również 4 głośniki, łączność Bluetooth, port USB i wbudowany w deskę rozdzielczą uchwyt na smartfona. Po połączeniu z bezpłatną aplikacją Dacia Media Control, kierowca zyskuje możliwość obsługi funkcji radia/multimediów i dostęp do innych funkcji z poziomu ekranu swojego smartfona.
Natywna łączność zgodna z nowymi europejskimi przepisami GSR2 oraz – w przypadku pojazdów wyposażonych w systemy Media Display i Media Nav Live – liczne dodatkowe usługi mobilne, m.in. FOTA (Firmware Over The Air), która umożliwia zdalną aktualizację oprogramowania bez konieczności korzystania z sieci.
Cyfrowy zespół zegarów: nowy Duster jest pierwszym modelem Dacii oferowanym z konfigurowalnym, kolorowym, 7-calowym cyfrowym zespołem zegarów, umożliwiającym selektywne wyświetlanie informacji, które kierowca uzna za najbardziej przydatne. Jest on montowany w standardzie w nowym Dusterze poczynając od poziomu wyposażenia Expression.
We wszystkich wersjach wyposażeniowych znajduje się uchwyt na telefon.
W wersjach z systemami Media Display i Media Nav Live dostępne są: uchwyt na telefon YouClip, 2 porty USB typu C z przodu i 2 z tyłu do zasilania do 4 urządzeń mobilnych. Wszystkie cztery porty USB są podświetlane.
Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów. Ładowarka do smartfonów, umieszczona na środkowej konsoli w zasięgu kierowcy i pasażera, jest montowana w standardzie w nowym Dusterze Journey oraz w opcji w wersji Extreme.
NOWE SYSTEMY WSPOMAGANIA PROWADZENIA
Regulator / ogranicznik prędkości (tempomat) jest teraz montowany w standardzie poczynając od poziomu wyposażenia Essential. Funkcja automatycznego włączania świateł mijania jest dostępna we wszystkich wersjach. A automatyczne przełączanie świateł mijania i świateł drogowych pojawia się w standardzie w nowym Dusterze Extreme i Journey.
Gama wyposażenia nowego Dustera została wzbogacona o nowe systemy wspomagania prowadzenia, aby spełnić najnowsze europejskie normy bezpieczeństwa: aktywny system wspomagania nagłego hamowania (tryb miejski/podmiejski z wykrywaniem pojazdów, pieszych, rowerzystów i motocykli), system rozpoznawania znaków drogowych z ostrzeganiem o nadmiernej prędkości, wspomaganie parkowania tyłem, sygnalizacja awaryjnego hamowania, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystent utrzymania pasa ruchu, system monitorowania czujności kierowcy i połączenie alarmowe (eCall). A dla ułatwienia życia swoim klientom, Dacia dodała pomysłowy przycisk „My Safety” umożliwiający szybki dostęp do ich własnej ulubionej konfiguracji systemów wspomagania prowadzenia.
ZOPTYMALIZOWANY POZIOM KOMFORTU
Bardziej przestronne wnętrze. Nowy Duster oferuje najlepszy w swoim segmencie stosunek ceny do parametrów użytkowych. Dzięki zastosowaniu platformy CMF-B zwiększyła się przestronność wnętrza, zwłaszcza pod względem szerokości użytecznej na przednich siedzeniach oraz ilości miejsca na nogi na tylnych siedzeniach (+30 mm).
Nowy Duster dysponuje niższym progiem załadunku oraz szerszym i wyższym otworem bagażnika. Wyższa i szersza jest także sama przestrzeń bagażowa, a jej pojemność została zwiększona o 15%, do 517 litrów VDA (pojemność do wysokości tylnej półki w nowym Dusterze 4x2).
Wyjątkowe elementy wyposażenia. Ponieważ komfort należy rozumieć przede wszystkim jako zapewnienie absolutnego spokoju kierowcy, nowy Duster został wyposażony w liczne rozwiązania ułatwiające codzienne życie. I tak na przykład automatyczny hamulec postojowy jest dostępny poczynając od wersji Journey (w standardzie) i Extreme (w opcji), a wersje Extreme/Journey są standardowo wyposażone w elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne. Nowy Duster jest bardziej niż kiedykolwiek dotąd przygotowany na najtrudniejsze warunki pogodowe i może być również wyposażony w podgrzewaną kierownicę i przednią szybę z systemem odmrażania (w zależności od kraju).
YouClip: nowe, pomysłowe akcesoria „w stylu Dacii”. Inżynierowie Dacia opracowali YouClip, prosty, pomysłowy i praktyczny system bezpiecznego mocowania szeregu dedykowanych akcesoriów w kluczowych miejscach w kabinie. Nowy Duster jest standardowo wyposażony w 4 (poziom wyposażenia Essential) lub 6 fabrycznych punktów mocowania YouClip (jeden na desce rozdzielczej, jeden na bocznej ścianie konsoli po stronie pasażera, jeden na tylnej stronie środkowej konsoli, dwa w bagażniku po lewej i prawej stronie oraz jeden na wewnętrznej stronie pokrywy bagażnika). Do tego można dodać 2 dodatkowe punkty mocowania YouClip (z akcesoriów) montowane do zagłówka.
UPROSZCZONA GAMA DOSTOSOWANA DO WSZELKICH UPODOBAŃ
Obecnie niemal 70% klientów Dustera wybiera wyższe poziomy wyposażenia. Aby wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom, gama nowego Dustera została skonstruowana wokół trzech poziomów wyposażenia: Essential, Expression oraz unikalnej oferty, dotyczącej wyższego poziomu wyposażenia, z dwiema różniącymi się zawartością i wzajemnie uzupełniającymi się wersjami: Duster Extreme, przeznaczoną dla entuzjastów aktywności outdoorowej i dostosowanej do intensywnego użytkowania, oraz Duster Journey dla tych, którzy preferują dyskretną elegancję, komfort i technologie. Te dwie wersje będą oferowane za porównywalną cenę.
Duster Essential: Media Control, stałe relingi dachowe, manualna klimatyzacja, 6 poduszek powietrznych, czujniki parkowania tyłem...
Duster Expression: wyposażenie Essential + 17-calowe aluminiowe felgi, 7-calowy cyfrowy zespół zegarów, 10,1-calowy centralny ekran dotykowy z systemem multimedialnym Media Display i bezprzewodową replikacją Apple CarPlayTM/Android AutoTM, kamera cofania...
Duster Extreme: wyposażenie Expression + modułowe relingi dachowe, zmywalna tapicerka TEP microcloud, gumowe dywaniki podłogowe i wykładzina bagażnika, automatyczna klimatyzacja, system YouClip „3 w 1”, elementy ozdobne wnętrza i nadwozia w kolorze brązowo-miedzianym...
Duster Journey: wyposażenie Expression + 18-calowe aluminiowe felgi, automatyczna klimatyzacja, automatyczny hamulec postojowy, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów, system multimedialny Media Nav Live z nawigacją z dostępem do Internetu, system audio Arkamys 3D Sound System z 6 głośnikami...