Gęstość gazu jest niższa niż gęstość benzyny w tej samej jednostce objętości, dlatego zużycie paliwa gazowego jest o 10-20% wyższe.
Ponadto zbiornik paliwa LPG jest mniejszy (np. w modelu Sandero to 32 l gazu w porównaniu do 50 l benzyny), dlatego zasięg pojazdu poruszającego się z LPG wynosi 200-300 km i do 1 200 km przy obu formach zasilania.
Mechanika
W przypadku awarii silnika ECO-G należy dokonać przeglądu wtryskiwaczy czy pompy gazu. Instalacja LPG jest instalacja dodatkową, której awaria nie powinna unieruchomić samochodu. Samochód wtedy może być napędzany tylko benzyną.
Tak – w sposób pozytywny. Spalanie LPG jest czystsze, dzięki czemu olej silnikowy dłużej zachowuje swoje właściwości, a wyższa liczba oktanowa przekłada się na lepszą kulturę pracy jednostki napędowej. Obie zalety pozwalają silnikowi ECO-G osiągnąć żywotność porównywalną z silnikiem Diesla.
Nie. Zbiornik LPG wytwarza się z wytrzymałej stali, sześciokrotnie grubszej niż w zbiorniku konwencjonalnym. Nad bezpieczeństwem czuwa dodatkowo 5 podzespołów: elektrozawór odcinający dopływ paliwa, zawór ograniczający stopień napełnienia zbiornika do 80% objętości, zawór upustowy, zabezpieczenie temperaturowe i zawór bezpieczeństwa.
Codzienna eksploatacja
Zbiornik LPG powoduje wzrost masy pojazdu. W przypadku Dacii Sandero jest to przyrost o 57 kg, który nie wpływa znacząco na osiągi samochodu.
Nie, ponieważ zbiornik montowany jest w miejscu na koło zapasowe. Koło zapasowe zastępuje się zestawem naprawczym nie tracąc potrzebnej przestrzeni bagażowej.
Sterowniki LPG otrzymują instrukcje od sterowników wtrysku benzynowego. Dzięki połączeniu ze sterownikiem wtrysku benzyny sterownik LPG odczytuje odpowiednie wartości, wyłącza wtryski benzynowe i uruchamia w ich miejsce wtryski gazu.
Jeżeli układ LPG działa sprawnie, różnice w prowadzeniu pojazdu zasilanego gazem lub benzyną powinny być niewyczuwalne.